Te i stan

Idag följde jag med familjen till gymet och läste en bok medans de hade sina lektioner, efter lektionerna så lekte dottern i en lekpark liknande monkey town vid cafet inne i bygnaden. Efter det åkte vi tillbaka och åt en snabb lunch bestående av mackor och chips för jag skulle träffa tre andra au-pairer i stan och familjen skulle träffa en vän.
De tre tjejerna var väldigt trevliga jag har träffat en av dem innan den franska tjejen men de två andra kom från samma land och hade väldigt dålig engelska så det var riktigt svårt att förstå vad de sa men det gick bra efter ett tag. Vi tog en kopp te och pratade och tog sedan en promenad ner mot stranden och ut på den. Om givningen i Jersey är fantastisk väldigt mycket träd och alleer som gör att allt känns så hemtrevligt och mysigt. sedan gick vi tillbaka för att familjen skulle kunna plocka upp mig. 
Ikväll har jag passat dottern medans mamman varit ute med en kompis var helt okej fast henne spappa ringde då hon skulle sova och att hon grät lite för hon saknade sina föräldrar, men jag la mig i jämte och pillade i hennes hår en stund och hon somnade strax efter det. 
Då hon somnade smög jag upp till mitt rum för att prata med älskling <3 när dottern grät så insåg jag hur mycket jag saknade honom så även jag fällde några tårar.
Är förtfarande nervös över imorgon, allt kommer gå kanon men är ändå nervös över allt speciellt eftersom jag inte vet hur jag ska betala och när eftersom de inte hört av sig. Men det kommer nog lösa sig imorgon (hoppas jag).
Kramar Rebecka
Utsikten från Gymet
 
 
Där vi drack te
Båt platsen
På väg till stranden
På väg till stranden
Stranden
Elizabeth Castle
Stranden
In mot ön
 


Kommentarer
Veronica

Du får passa på att lära dig lite franska... Älskar dig
kram
mamma

Svar: hihi håller mig nog till att förbättra Engelskan <3kram
Rebecka

2012-10-08 @ 17:47:52
URL: http://swahns.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min Resa

Min resa som Au-Pair till Jersey i ett halvår.

RSS 2.0