Skola :S

idag vakande vi och fick reda på att alla bussar strejkar idag för de vill ha bättre avtal.
så vi skyndade iväg tidigare än vanligt för Mamman skulle se om hon kunde lämna mig vid skolan men det var köer överallt och hon kunde inte vara sen idag så hon gav mig lite pengar till en taxi. var nervös som det var redan innan så att bussarna inte fungerar gör inte saken bättre. Men taxi chaförren var riktigt trevlig och vi pratade hela vägen upp.
Väl på skolan betalde jag för alla de 7 veckor jag sak gå där och en i reseptionen var snäll nog att visa mig runt på den minimala skolan.
Väl på lektionen förstod jag ingen ting det handlade om gramatik och böjningar  och vilket typ vad ord(varb adjektiv mm ) det skulle bli, utan genomgång och jag har aldrig läst om detta tidigare så ska försöka göra läxan och gå imorgon men om jag inte förstår imorgon heller så ska jag fråga om jag kan gå ner en klass för det var för svårt idag kände mig dum.
men läraren berättade om strejken och att busschaförrerna redan har dubbelt så mycket i lön som de komunala lärarna tycker detta är riktigt spännande.
Läraren var trevlig precis som de andra sex i klassen men som sagt jag kände mig som ett fån kunde absolut ingen ting.
Det var en av de äldre damerna som kunde ge mig skjuts in till staden som tur var för ville inte ta en taxi till det är för dyrt.
Efter jag kommit in till stan åt jag min lunch som bestod av två dubbla mackor chips( tycker det fortfarande käns lustigt att få chips till lunch)efter min lunch och mamman slutat hämtade vi dottern och tog henne till hennes piano lektion och under tiden så handlade vi till denna veckan då jag kommer vara själv från torsdag vilket kommer vara spännande hoppas bussarna börjar gå till dess. För de kommer inte gå imorgon heller tyvärr så måste åka senast halv sju.
Maten var riktigt god idag och efter matenn hjälpte jag dottern med läxor och sedan låg jag hos henne en stund då mamman skulle ut och hon var lite ledsen igen.
Kramar Rebecka
 
min lunch
kaffe stället jag alltid lyckas hitta till utan att försöka ;)
försöker göra lite läxa men går uslet, men ska försöka igen under de tre timmar jag kommer vara på skolan inna jag börjar


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min Resa

Min resa som Au-Pair till Jersey i ett halvår.

RSS 2.0