Snödag....

Vaknar upp och går ner för trappan och internettet funkar inte och sätter mig och pratar med mamman eftersom vi inte vet hur det blir med skolorna eftersom idag har det snöat då kommer dottern inspringande och skriker det är ett mirakel!! väldigt högt och glatt flera gånger.Och hoppas på att skolan ska vara stängd(det gör inte vi) jag skulle gått på bio idag men blir inte så nu pga av snön, skulle använt en av de två biljetterna jag fått av mamman. Senare får vi veta att skolorna är stängda och att dotterns kusin ska komma över för att leka i snön.
När vi väl gick ut had ejag på mig två par tajts,mjukisbyxor, linne,halvlångärmad tröja, tröja och tjocktröja +min jacka och halsduk. Jag frös inte det minsta förutom om händerna eftersom jag tog MÅNGA kort på detta "mirrakel". vi hadde snöbolskrig eller mer snökrig och de lekte faktiskt en hyfsat stund. Men mamman gick in för det avr kallt och dottern klagade på att händerna var kalla själv frös jag inget alls, inte ns när jag gjorde snöbollar. vi fick även veta av kusinens mamma att en väg hade blivit avstängd pga snön, Men det är ca 5-10cm snö väldigt spännande. Men eftersom inget har vinterdäck och de kör för fort när de inte har det har det hänt ett antal olyckor idag. 
Men nu har dottern åkt till hennes pappa och Mamman iväg med pojkvännen till ett hotel(julklapp) så är jag endsam hemma med sällskap av älskling över skyp. Syn att alla planer bara för svan pga av snön men fick iallafall se lite mer snö.
Kramar Rebecka
Tog en promenad i förr går och hittade min nya favoritplats här i Jerssey
min lilla snölyckta
All denna snö på vägen som gjorde att ingen bil utan 4 hjulsdrift bör vara ute på vägen 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min Resa

Min resa som Au-Pair till Jersey i ett halvår.

RSS 2.0