snöstorm...

I måndags började det snöa ordentligt och många områden blev utan el eftersom träd började falla av den starka vinden. Och när vi vaknade på tisdagen var vi "insnöade" pga att de inte plogar det var snöhögar på vägen som var högre än jag och väldigt långa så åka någon stans var helt uteslutet. Men tidigare idag har vi för första gången lämnat huset på tre dagar då en traktor "plogade" (grävde fram) vägen igen vi var överlyckliga och lämnade huset i bil då upptäckte vi att de större vägaran var helt okej skönt nog! så blev lunch ute idag.
 
skola imorgon för dottern och jag ska in till stan :) mitt i snöstormen under måndagskvällen hörde jag ett lustigt ljud från vägen på tisdagsmorgonen undersöktes detta av våran byggkunniga gäst och det visade sig att vattnet läckte så har inte haft vatten mer än stundtals de senaste dagarna då han lagade det provesoriskt så vi kunde ta duschar mm.
 
så nu är jag väldigt glad att detta är över!som pontus sa till mig på facebook "nu har du ju fått din vinter" jo kanske men vill absolut inte ha den här då man som jag nämt tidigare inte kan lämna huset alls! så snö vill jag ha men hemma i sverige tack där vi faktiskt vet hur man klarar av det.
Många kramar Rebecka
 
trädgården
 
vägen
skottning tack och lov
sidan på bilden av vägen
utsikt från en liten promenad avstånd från lunchstället


Kommentarer
Veronica

Jag antar att vatten ljudet kom från väggen? Var det ett stort fel?
Ser på dina bilder att det var lite snö... kram

Svar: ja det gjorde det :) det är fixat nu, jo lite snö på vägenkram
Rebecka

2013-03-14 @ 08:11:31
URL: http://swahns.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min Resa

Min resa som Au-Pair till Jersey i ett halvår.

RSS 2.0