Always Look on the Bright Side of Life...

Vaknade och tittade ut på det finaste vädret hitils sen jag kom hit. gick ner och gjorde frukost till bara mig vilket är ovanligt som blev crumpets, yourgurt, te och njöt av det fina vädret tills det hellt plötsligt började spöregna utanför. så fick bli lite varmare kläder idag. Sedan försöktge jag hitta en ficklampa till kvällen då jag skulla ta 22.05 bussen hem men hittade en liten en som fick duga.
sedan tog jag på mig och begav mig till busshålplatsen väl frame började jag fundera på vilken sida av vägen jag skulle stå för har ingen aning vilket håll som är till stan :/ men det var en trevlig arbetare som väntade på en arbetskamrat som tidigare hejat på mig som var vänlig nog att hjälpa mig.
Lyckades hinna med en tidigare buss till skolan än vad jag räknat med så slapp sitta på liberty station i en halvtimme. På vägen kom en össkur igen men den försvan lika snabbt igen.
var grymt trött under lektionen och började få en rejäl huvudvärk. 
har sjungt på Always Look on the Bright Side of Life... hela dagen i skolan så började en annan tjej sjunga med när jag förklarade att jag hade sjungt på den hela dagen.
Nere i stan mötte Petra mig och vi gick ner till stranden eftersom det var så fint vänder och bara gick runt och pratade.
sedan tog jag bussen hem och hoppade av på rätt plats utan hjälp.
hemma pratade jag med älskling och gjorde mig redo för att gå ut och äta med skolan vilket inkluderade 2 alvedon och 1 ipren. Var riktigt nervös för viste inte exsakt var de skulle plocka upp mig på liberty station och var rädd att de skulle missa mig.
Men det stanar en svart bil och frågar om jag är jag vilket jag är så det var enkelt.
Maten var jätte god det avr indisk mat men maten dröjde och jag avr tvungen att hinna med 22.05 bussen för att kunna komma hem så när de andra åt sina förrätter hade vi bett om att få in min mat så åt faktiskt upp nästan allt pluss brödet. Det var väldigt trevligt och jag hade jätte roligt bara synd att jag behövde gå tidigare för att hinna med bussen.
Sedan gick jag hem längs den mörja vägen i ösregn och kunde bara nynna på Always Look on the Bright Side of Life... var inte det minsta mörkrädd låste upp dörren i lugn och ro utan problem hade inte äns beövd den lilla usla ficklampan jag hade ville mäst ha den för att bilar skulle se mig tidigare. Så var stollta Mamma och Pappa
 
Kramar Rebecka
frukost
Lunch
Stranden i solsken
stranden 
jag
stranden
speglar så du ska se vägen sådana finns överallt 
dyngsur jag + den lilla ficklampan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min Resa

Min resa som Au-Pair till Jersey i ett halvår.

RSS 2.0