Bra dag idag...

Idag gick vi upp super tidigt vid 6.30 för att familjen skulle kunna hinna skjutsa mig till skolan innan Mamman börjar jobba. Vi åt crumpets tillfrukost idag igen det är riktigt gott med smör och honung på. Jag gjorde dottern redo för skolan och gav henne frukost idag igen jag börjar bli riktigt duktig på attt göra häst svansar på henne.
vi Lämnade huset vid 7.30 vilket är tidigt och trafiken var redan då hämsk men hon släpte av mig vis skolan vid 8.00 en halv timme innan skolan öppnar så satt under ett paraply i duggregnet en stund.
När skolan öppnat satte jag mig inne och försökte göra läxan från igår men det var riktigt svårt och hängde knappt med. Men då stötte jag på läraren som frågade om jag skulle göra the cambridge exam vilket jag antagligen inte kommer att göra för den är dyr och jag känner att jag inte har kunskapen som duger men han gav mig ett övnings test som jag imorgon tänker testa mig på. Han sa även att jag kund egå på den tidiga lektionen med vilket gjorde att jag hade något att göra. 
Första lektionen var hyfsatt lätt eftersm jag förstod vad jag skulle göra vilket var skönt läraren på den var toppen med, den andra lektionen gick bra idag med förstod den delen av läxan han gick igenom och det vi gjorde senare med vilket var riktigt skönt.
Den snälla damen i min klass frågade om jag behövde lift ner till stan idag med vilket var väldigt snällt eftersom jag behövde det. Vid två då jag och mamman möts upp berättar hon att trots att vi åkte så tidigt kom hon försent och vi funderade ut ett annat sätt att ta sig till skolan vilket innebar att ta seeing tåget till en st brelade och sen gå upp till skolan men då skulle jag komma tio min sen och behöva lämna tidigare om jag inte får skjuts. Men det är tyvärr det ända som finns.
Medans vi pratar gick vi till nagelsalongen där hon skulle fixa asina naglar och efter det plockade vi upp dottern efter kör övningen med skolan. Dottern skulle tagit ett nytt hål i ena örat för det har växt igen med det gick inte då det var mycket ärr vävnad så vi åkte hem och åt korv potatismos och bönor mums. 
Efter det strök jag lite och jag hittade hjälp om adjektiv mm i dotterns bok så jag satte mig med en kopp te och klämentin och skrev av det. Och nu pratar jag med min underbara pojkvänn<33
Kramar Rebecka
Vägen vid skolan
Skolan
Skriver av verb adjetiv mm och njuter av te och klementin
Fortsätter njuta av te och klementin medans jag pratar med älskling <3<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min Resa

Min resa som Au-Pair till Jersey i ett halvår.

RSS 2.0