Besök på Edinburghs nationalmuseum

Idag har vi varit på ett museum. Det var riktigt stort och rörigt du visste inte riktigt var du skulle gå för att se fortsättnigen så du bara tittatde runt i rummet och fick inte riktigt en historia utan bara olika bitar ur den huller om buller.
Vissa delar var intressant trots att det avr rörigt men andra delar som kunde varit intressant blev bara tråkiga pga röran. fans bla gamla bilar, kassetband, LP skivor, rum om big bang, kulturer runt om i världen, uppstoppade djur, ett rum om hur vi människor förstör världen och olika rum för barn där du kan "upptäcka" historien. Älskling och jag fick fundera ordentligt på en del :) I ett av de rummen stog det klonade fåret Dolly. Hittade även två montrar med sten och några stora riktigt fina med. Byggnaden var annars väldigt fin det var stora salar med högt tag som sträckte sig flera våningar upp och på våningarna som var över de rumen var som balkonger runt väggen. Mysigt upplägg men sedan fanns det andra rum runt om dessa rum och på olika våningar så jag är inte säker på att vi inte missade något.
Vi hittade en maskin som plattade till och gjorde ett tryck i mynten så de blev som en souvenir. Älskling gjorde ett till mig med ett lokomotiv på (fans flera att välja mellan men ville ha loket).
På vägen till bussen gick vi in i två billighets äffärer med allt möjligt i som alltid är så roliga att titta i.
Vi funderade på vad vi skulle äta för tiden bara rann iväg på museet och när vi lämnade hade jag så ont i magen så den skrek. Funderade på Pasta Carbonara men när vi kom in i "köpcentret" den närmaste affären ligger i så luktade det mat och vi bestämde att vi skulle unna oss varsitt Burger King mål.
Nu blir det myskväll med smirnoff, chips och lite godis. Jag ska få min födelsedagpresent av Älskling ikväll och jag är så nyfiken så jag kan spricka.
Kram Rebecka
Vi gick förbi just när den började spela (det är en stor klocka), den hade många oliak figurer och bitar som rörde på sig.
 
Astronautdräkt som fanns på barnavdelningen. Sonny tyckte att jag var tvungen att vara med på kort i den.
 
 
En uppstoppad elefantunge på djuravdelningen som var jättesöt!
 
Söt älskling i svetsmask.
 
En av flera montrar med olika mineraler och stenar i, jättespännande och vackert!
 
En av favoritstenarna! Vacker <3
 
Vi försökte bygga ihop en båt av skumgummi... vi misslyckades xD
 
Från museéts terass-våning kunde man se stora delar av Edinburgh, bland annat slottet.
 
Det var även väldigt fint väder när vi var ute, härligt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min Resa

Min resa som Au-Pair till Jersey i ett halvår.

RSS 2.0