Promenad genom stan

Idag på morgonen gick jag och Sonny runt på stan och kollade runt för att ta in stadens alla fina byggnader. Vi nådde fram till The Meadows, en vädligt mysig park med stora öppna gräsplätter, träd aleér, tennisbannor och en mordern lekpark där vi såg en pappa i skjorta och kavaj åka linbana med sin son och sedan fortsätta leka. På alla parkbänker var det en liten skylt där det stog till minne av olika personer. Påvägen tillbaka hittade vi en riktigt fin resturang byggnad som kallades for The Old Bell. när vi kommit tillbaka tog vi var sin macka innan vi var tvugna att ta bussen till Älsklings skola. Jag njöt av tre avsnitt av serien Awkvard och läste lite under tiden han hade lektion.
Efter han slutat tog vi bussen ner till stan för att kolla runt lite där. Vi såg en kille med kilt som spelade säckpipa så vi satte oss ner en stund för att lyssna och njuta av ögonblicket.
Vi gick in i en del affärer men kännde mer för att titta runt och njuta.
När vi blivit riktigt hungriga så hade Älskling bestämt att vi skulle äta fish ´n chips för han tyckte jag måste prova det när jag är här. Det var faktiskt riktigt gott men det var mycket mat och jag blev jätte mätt efter.
Sen tog vi bussen hem för att bara ta det lugnt och mysa lite.
Gräsområde i The Meadows.
 
Jag i den fina träd allén.
 
Lekparken.
 
Parken med utsikt över Arthur's Seat.
 
Jag och Älskling.
 
The old bell.
 
Fish ´n chips, gott men riktigt matigt!
 
Kram Rebecka
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min Resa

Min resa som Au-Pair till Jersey i ett halvår.

RSS 2.0